måndag 7 augusti 2023

Morgonstund har guld i mund

The early bird gets the worm... kanske ger en bättre visuellt stärkande insikt?

För vad händer med masken när solvärmen kommer? Jo, den kryper ner i jorden. Precis likadant är det för mig med mina klara kreativa tankar. Jag fångar dem bäst på morgonen när de är ostörda. Innan jag gör någonting annat som påverkar mig utifrån med intryck och andras tankar. För så fort jag sätter på / scrollar i mobilen eller tar del av nyheter via tv eller radio är inte mina tankar bara mina längre. De yttre intrycken påverkar mig både medvetet och undermedvetet eftersom de påverkar mina känslor. Eftersom mina tankar är känslostyrda vet jag av erfarenhet att det slår an en ton i mig av det jag får se eller höra som lätt kan överrösta den inre rösten. Den inre rösten är subtil men alltför viktig för att låta sig överröstas. Jag är tacksam över att jag förstått det och att jag skapat rutiner för att låta den få sin rättmätiga plats. Rutinen är enkel; gott kaffe och fokuserad skrivtid: En vinnare :-) 

Morgonstund har guld i mund + The early bird gets the worm = Morgonstund har guld i tanken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar